Ontmoet Hans: senior online marketeer

“Ik ben Hans Dominicus en ik ben al bijna vijfentwintig jaar werkzaam in het marketing vakgebied. De afgelopen vijftien jaar heb ik mij gespecialiseerd in online marketing gebaseerd op data. Hierbij heb ik voor mooie organisaties mogen werken, zoals Tech Data, Visma Software en Arbo Unie. Bij mijn laatste werkgever heb ik bijvoorbeeld de online marketing op de kaart gezet. Ook heb ik daar de transitie naar focus op conversie en data begeleid.”

Elke dag een stukje beter

“Mijn persoonlijke drijfveer is het morgen weer ietsje beter te doen dan vandaag. Steeds weer innoveren en dingen verder ontwikkelen. Dat kan iets groots zijn, maar ook iets heel kleins. Natuurlijk gaat het niet elke dag goed, maar dat hoeft ook helemaal niet. Ik accepteer dat het soms wat minder gaat zolang ik maar gefocust blijf op de uiteindelijke doelen.”

Doorontwikkelen online marketingstrategie

“Met Online Marketeer Per Uur help ik bedrijven met het doorontwikkelen van hun online marketingstrategie. Veel bedrijven in het midden- en kleinbedrijf zijn goed in wat ze doen. De focus ligt vaak niet op de online marketing, terwijl daar heel veel kansen liggen. Vaak missen ze een owner binnen hun bedrijf en worden er bureaus ingehuurd om marketingcampagnes te draaien. Deze campagnes kunnen nog succesvoller zijn als je iemand hebt binnen je organisatie die een brug kan zijn tussen jou en het externe bureau. Die iemand kan ik zijn. Ik help ondernemers met hun online zichtbaarheid, marketingplannen, inzicht krijgen in data, merkpositionering, contentstrategie opzetten en leadgeneratie.”

“De online marketing wordt er vaak een beetje bij gedaan, maar zodra je er de focus op legt, zie je meteen resultaat. Die focus moet wel consistent zijn. Wat kan ik voor je betekenen? In de praktijk zie je dat ondernemers geen full-time job hebben voor een online marketeer. Daarnaast is er nog steeds schaarste op de arbeidsmarkt. Met mijn bedrijf help ik die ondernemers, door vier, acht of zestien uur in de week voor hun bedrijf beschikbaar te zijn. Juist om die bovengenoemde focus aan te brengen op online marketing. Ook bedrijven met een kleine marketingafdeling help ik om de volgende stap te zetten. Daarbij coach ik junior en medior marketeers in de organisatie om samen de online marketing naar een hoger niveau te tillen.”

Na het werk

“In mijn vrije tijd ben ik veel bezig met sport; fitness, hardlopen, zwemmen en fietsen. Hierin probeer ik mijzelf ook echt uit te dagen. Momenteel train ik bijvoorbeeld voor IRONMAN Klagenfurt 2025. Dit wordt mijn eerste volledige triatlon; met 3,8 kilometer zwemmen, 180 kilometer fietsen en afsluiten met een volledige marathon.”

“Naast al dit sporten vind ik het belangrijk om tijd door te brengen met mijn gezin, familie en vrienden. Door de privé- en werkbalans goed te houden, blijf ik naast lichamelijk, ook mentaal fit.”

Mijn levensmotto

“Mijn levensmotto is: ‘Luctor et emergo – ik worstel en kom boven’. Deze zin is voor mij belangrijk, omdat ik ervan overtuigd ben dat we altijd beter worden van tegenslagen. Deze zin geeft me houvast. Hoe hard ik ook moet worstelen om de tegenslagen de kop te bieden, ik zal overwinnen en er sterker uit komen.”

Heb jij hulp nodig met je online zichtbaarheid?

Neem dan contact met mij op via de onderstaande button. Hopelijk zitten we binnenkort samen rond de tafel om je plannen te bespreken.

Online marketing nieuws

Vaak beginnen de meeste “koude” connectieverzoeken op LinkedIn op deze manier. Dan denk ik bij[…]

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven. Hoog tijd om[…]